Najnowsze wiadomości

26 listopada 2022 13:25

Jedz owies!



Jestem wielką fanką owsa - to moje ulubione śniadanie na większość dni w tygodniu. A kiedy jestem w podróży, zawsze wiem, że to jedno z najzdrowszych śniadań, jakie mogę znaleźć w takich miejscach, jak Starbucks czy hotele. Pakuję nawet do walizki kubki z płatkami owsianymi, które mieszam z gorącą wodą w pokoju hotelowym, gdy podróżuję.

Owies to nie tylko superzdrowe, pełnoziarniste produkty zbożowe, ale także bogate w błonnik, który obniża poziom cholesterolu we krwi. Zobaczcie tę infografikę na temat owsa oraz trzy moje ulubione przepisy na dania z owsa. W mojej najnowszej książce " Plant-Powered for Life" znajdziesz też mój ulubiony przepis na skandynawską owsiankę z jabłkami, przedstawiony w powyższym przepisie.

Ciasto owsiane z persymoną i przyprawami

Wolę jeść persymony na surowo, jak jabłka. Ale jeśli są zbyt dojrzałe, nie wyrzucaj ich. Wykorzystaj je w pieczonym przysmaku, takim jak moje ciasto na przekąskę owsianą z przyprawami z persymony. Te pełnoziarniste przekąski są na tyle zdrowe, że można je jeść na śniadanie! Pełne smaku persymony, konopie, pestki dyni, pełne ziarna, przyprawy i złote rodzynki sprawiają, że to wegańskie ciasto jest gęste i wilgotne.

Daktylowe płatki owsiane z imbirem i gruszką

Zdrowe, satysfakcjonujące połączenie błonnika, białka, wolno trawionych węglowodanów, witamin i minerałów zawartych w owsie sprawia, że jest to wygodne śniadanie, które pozwala mi przetrwać do południa. Do owsianki dodaję sezonowe owoce - latem jagody, zimą gruszki lub jabłka; orzechy lub nasiona, takie jak orzechy włoskie, chia, len lub konopie; oraz odrobinę mleka sojowego. Ten wyjątkowy przepis na zimową owsiankę jest korzenno-słodki dzięki aromatom świeżego imbiru, daktyli, gruszek i kardamonu. To naprawdę rozgrzeje Twój umysł, ciało i duszę!

Redakcja "2000kcal"